Tekninen lautakunta, kokous 19.10.2021

§ 246 Teknisen lautakunnan lausunto: Reposaaren alueen palvelumuoto ja toteutus, hankesuunnittelu

PRIDno-2021-943

Janne Heinävaara, janne.heinavaara@pori.fi

Reposaaren alueen palvelumuoto ja toteutus on osa palveluverkkosuunnitelman ja talousarvion 2021 toteuttamista. Tarkoitus on ollut selvittää kokonaistaloudellisesti ja toiminnallisesti tehokkain tapa järjestää kaupungin palvelut alueella. Tavoitteena on saada jatkossa kaikki Reposaaren alueella olevat kaupungin toiminnot puukoulukortteliin. Tilayksikkö yhdessä hankesuunnitteluryhmän kanssa on valmistellut hankesuunnitelman investointinumerolle 14110272.

Hankesuunnitelmassa on laadittu tilaohjelma ja kustannusarvio hankkeelle. Puukoulukorttelin rakennuksiin siirtyvät esi- ja perusopetustoiminta (1–6 vuosiluokat), oppilashuolto, päiväkotitoiminta, terveysasema ja neuvola, sosiaali- ja terveyspalveluiden yksi liikkuva työntekijä sekä liikkuvat kodinhoidon työntekijät. Rakennuksissa nyt toimiva lähikirjasto tulee jatkamaan toimintaansa nykyisellään. Myös koululaisten jo nyt käytössä olevat keittiö- ja ruokasali sekä liikuntasalitoiminta jatkavat tilojen korjausten jälkeen toimintaansa nykyisissä tiloissa.

Hankkeen toteutussuunnittelun on tarkoitus alkaa loka-marraskuussa 2021. Rakennukset olisi tarkoitus ottaa käyttöön elokuussa 2023.

Esa Kohtamäki, toimialajohtaja, sivistystoimiala, esa.kohtamaki@pori.fi

Sivistyslautakunta päättää esittää tekniselle lautakunnalle ja kaupunginhallitukselle Reposaaren alueen palvelumuodon hankesuunnitelman hyväksymistä liitteen mukaisena.

Merkitään, että sivistyslautakunta kuuli Janne Heinävaaran esityksen asiasta.

• Janne Heinävaara, janne.heinavaara@pori.fi

Sivistyslautakunta käsitteli asiaa kokouksessaan 14.9.2021. Asian esittely ja aiempi käsittely ovat luettavissa historiatiedoista.

• Markku Koppelomäki, yksikön päällikkö, infrayksikkö, markku.koppelomaki@pori.fi

Tekninen lautakunta päättää esittää kaupunginhallitukselle Reposaaren alueen palvelumuodon hankesuunnitelman hyväksymistä liitteen mukaisena.

Ennen asian käsittelyä rakennuttajainsinööri Janne Heinävaara kertoi Reposaaren alueen palvelumuodon hankesuunnitelmasta (16:41-16:58).

Kaupunginhallituksen edustaja Sampsa Kataja poistui kokouksesta tämän asian päätöksenteon jälkeen (16:58).

Mikael Ropo, Markku Koppelomäki, Mikko Viitala, Jouni Salonen, Janne Heinävaara, Erja Haavisto