Perustelut
Palveluliikelaitos kehittää tuottamiaan ateria ja puhtauspalveluita Porin kaupunkistrategian mukaisesti. Toiminnan tavoitteina on luoda työskentelytiloista puhtaat ja turvalliset sekä tuottaa maukkaita ja ravitsevia aterioita. Palveluliikelaitos tekee vuosittain kaupungin toimialoille kyselyn osana laadun seurantaa. Palvelujen käyttäjille kohdistetussa kyselyssä kerätään asiakaskokemuksia Palveluliikelaitoksen palveluista. Kyselyn tarkoituksena on saada kokonaiskuva ateria- ja puhtauspalveluiden toimivuudesta, ja samalla kerätä tietoa mahdollisista kehittämistarpeista. Kyselyn kaikkien vastausten yhteenlasketuksi keskiarvotavoitteeksi asteikolla 1-5 on asetettu yli 3,6.
Linkki kyselyyn lähetettiin toimipisteiden yhteyshenkilöille, noin yhdeksäänkymmeneen (90) sähköpostiin ja vastausaikaa oli 30.11.2023 asti. Mielipiteensä palveluista kertoi 48 vastaajaa. Vuoden 2023 kaikkien kyselyn vastausten keskiarvoksi saatiin 4,1. Vuonna 2023 yhteyshenkilöitä pyydettiin antamaan yleisarvosana sekä puhtaus- että ateriapalveluista erikseen. Puhtauspalveluiden yleisarvosanan keskiarvo oli 4,0 ja ateriapalveluiden yleisarvosanan keskiarvo oli 3,8. Johtuen sotetoimintojen siirtymisestä hyvinvointialueelle sekä kyselyn sisältömuutoksista, ei kysymyskohtaista vertailua edelliseen vuoteen kyetä tekemään.
Liitteenä yhteenveto vastausten keskiarvoista.