§ 13 Pienhankinta mediapalveluista markkinointikampanjaan

Lataa 

PRIDno-2024-281

Päätöspäivämäärä

25.1.2024

Päätöksen tekijä

Toimialajohtaja, elinvoima- ja ympäristötoimiala

Päätöksen peruste

Sanoma Media Finland Oy teki monikanavaisen tarjouksen matkailumarkkinointitoimenpiteiden kokonaisuuden toteuttamiseksi vuonna 2024. Tarjous sisältää mainontaa niin printtilehdissä, digikanavissa kuin radiossa maalis-syyskuussa 2024. Hankinnan kokonaisarvo on 47 000 euroa (alv 0 %).

Hankintaa valmistellessa on otettu huomioon markkinointikanavien sopivuus kokonaisuutena kyseessä olevalle kampanjalle sekä kanavien tavoittaman yleisön laajuus ja tavoiteltavat kohderyhmät. Sanoma Media Finland Oy:n tarjouksen katsottiin olevan aikataulultaan, kanaviltaan, laajuudeltaan ja tavoittavuudeltaan sopivin kokonaisuus vuoden 2024 Yyterin ja muun matkailun mainontaan.

Hankintaan liittyvät kustannukset osoitetaan elinvoima- ja ympäristötoimialan kustannuspaikalle 1414540001 Visit Pori.

Toimivalta

Elinvoima- ja ympäristötoimialan toimintasäännön 11 §:n mukaan toimialajohtajalla on hankintavaltuudet enintään 100.000 euroon asti.

Kuvaus

Kaupungin matkailu- ja markkinointiyksikkö toteuttaa vuonna 2024 Yyterin ja muun matkailun monikanavaisen markkinointikampanjan. Kampanjan parhaimman näkyvyyden takaamiseksi tarvitaan laaja valikoima markkinointikanavia, jotka tavoittavat haluttuja kohderyhmiä. Matkailu- ja markkinointiyksikkö kävi markkinavuoropuhelua eri monikanavaisten mediayhtiöiden kanssa, joiden perusteella aiheeseen liittyen saatiin erilaisia tarjouksia.

Päätös

Päätän edellä mainituin perustein hankkia markkinointikampanjan mainostilaa monikanavaisesti Sanoma Media Finland Oy:ltä.

Allekirjoitus

Lauri Kilkku, elinvoima- ja ympäristötoimialan toimialajohtaja, elinvoima- ja ympäristötoimiala 

Organisaatiotieto

Matkailu- ja markkinointiyksikkö