§ 1 Pienhankinta mediapalveluista markkinointikampanjaan

Lataa 

PRIDno-2025-581

Päätöspäivämäärä

3.2.2025

Päätöksen tekijä

Viestintäjohtaja

Päätöksen peruste

Sanoma Media Finland Oy teki monikanavaisen tarjouksen matkailumarkkinointitoimenpiteiden kokonaisuuden toteuttamiseksi vuonna 2025. Tarjous sisältää mainontaa niin printtilehdissä kuin digikanavissa maalis-joulukuussa 2025. Hankinnan kokonaisarvo on 34 158 euroa (alv 0 %).

Hankintaa valmistellessa on otettu huomioon markkinointikanavien sopivuus kokonaisuutena kyseessä olevalle kampanjalle sekä kanavien tavoittaman yleisön laajuus ja tavoiteltavat kohderyhmät. Sanoma Media Finland Oy:n tarjouksen katsottiin olevan aikataulultaan, kanaviltaan, laajuudeltaan ja tavoittavuudeltaan sopiva kokonaisuus vuoden 2025 Yyterin ja muun matkailun mainontaan.

Hankintaan liittyvät kustannukset osoitetaan konsernipalveluiden kustannuspaikalle 1411600001 Viestintäyksikkö.

Konsernipalveluiden toimintasäännön 26 §:n mukaan viestintäjohtajalla on hankintavaltuudet enintään 50.000 euroon asti.

Kuvaus

Kaupungin viestintä- ja brändiyksikkö toteuttaa vuonna 2025 Yyterin ja muun matkailun monikanavaisen markkinointikampanjan. Kampanjan parhaimman näkyvyyden takaamiseksi tarvitaan laaja valikoima markkinointikanavia, jotka tavoittavat haluttuja kohderyhmiä. Viestintä- ja brändiyksikkö teki selvitystyötä monikanavaisista mediayhtiöistä ja päätyi aikaisempien markkinointinäkyvyystulosten vuoksi pyytämään tarjousta Sanoma Media Oy:lta.

Päätös

Päätän edellä mainituin perustein hankkia markkinointikampanjan mainostilaa monikanavaisesti Sanoma Media Finland Oy:ltä.

Allekirjoitus

Minna Heikkilä, viestintäjohtaja, konsernipalvelut, viestintä- ja brändiyksikkö

Organisaatiotieto

Viestintä- ja brändiyksikkö